استفاده از اكشن در فتوشاپ
 
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, :: 10:59 ::  نويسنده : amin


در برخي موارد در نرم افزار Photoshop اتفاق مي افتد كه شما كارهاي تكراري انجام مي دهيد.
به طور مثال فرض كنيد مي بايست 50 تصوير را باز كنيد ، رنگ همه آنها را پررنگ تر كنيد و و همگي آنها را 90 درجه بچرخانيد. در انتها براي آن يك ********** به كار ببريد.

حال فرض كنيد تمامي اين اعمال اگر بخواهد توسط خود شما انجام شود چقدر طول خواهد كشيد !

نرم افزار Photoshop براي چنين مواقعي ، امكاني را در نظر گرفته با نام Action . اين قسمت ، از كارهاي انجام شده شما ، تنها يك بار الگو برداري مي كند و مي تواند عين همان اعمال را دوباره انجام دهد. آن هم فقط با فشردن يك كليد !

حال بياييد در عمل اين را مشاهده كنيم ...

به مثالي كه من براي شما گفتم فكر كنيد.
اولين تصوير را باز مي كنيم.
سپس در پالت Action يك شاخه جديد با نام دلخواه باز مي كنيم تا Action هاي ما در اين شاخه ذخيره شوند ( من نام اين شاخه را MajidOnline گذاشتم) :
سپس يك Action جديد با نام دلخواه بسازيد. توجه كنيد كه اين نام را متناسب با عملكرد آن Action انتخاب نماييد:
*** توجه كنيد كه من نام Color-Rotate-Filter را براي آن انتخاب كردم.
بلافاصله پس از فشار دادن كليد Record توسط شما ، Action شروع به ضبط شدن مي كند. از حالا به بعد هر عملي كه شما انجام دهيد ضبط خواهد شد.

به طور مثال ، براي اولين كار ، از منوي Image>Adjustments گزينه Color Balance را انتخاب مي كنيم و آن را به كار مي بريم.
به شكل توجه كنيد كه پس از انجام عمل ما ، يك عنوان به Action اضافه كرده است:
حال اعمال بعدي يعني چرخاندن 90 درجه تصوير و استفاده از يك ********** را انجام مي دهيم. توجه كنيد كه پس از هر عمل انجام شده ، گزينه مربوط به آن به Action اضافه مي شود :
در انتهاي كار ، براي متوقف كردن عمل ضبط ، دكمه Stop را فشار دهيد. از اين پس هر زمان كه يك تصوير را باز كنيد ، مي توانيد تنها با انتخاب Action خودتان و فشار دادن دكمه Play ، آن اعمال را به صورت خودكار مشاهده فرماييد.
در انتها يادآوري مي كنم كه يك Action مقادير دقيق اعمال شما را در خود نگهداري مي كند. لذا مي توانيد براي انجام اعمال بسيار دقيق از اين عملكرد استفاده نماييد. به تصوير توجه كنيد كه جزئیات كار را به چه صورت ذخيره كرده است :
Action ها در Photoshop كاربرد بسيار زيادي دارند. اين نوع عملكردها محدوديت آنچناني ندارند و بسيار انعطاف پذير مي باشند. استفاده از Action در كارهاي طراحي و ويرايش مي تواند در زمان بسيار صرفه جويي كند.

البته توضيح در رابطه با Action ها در Photoshop به همين جا ختم نمي شود. اما در حد ابتدايي مي توانيد با استفاده از اين مقاله ، كارهاي بسياري انجام دهيد
.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







✓☂★★ سیرجانی ها ★★☂
درباره وبلاگ

با سلام به وبلاگ سیرجانی ها خوش آمدید لطفا اسپیکرهای سیستم خود را روشن نمائید . لطفا از وبلاگ من انتقاد کنید . مطالبی یا آموزش هایی که نیاز دارید را در وبلاگ من قرار دهید تا به انها پاسخ دهم. شما میتوانید بدون این که من حضور داشته باشم توسط تبادل لینک هوشمند ابتدا ادرس وبلاگ من را در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید و سپس ادرس وبلاگ خود را در ( تبادل لینک هوشمند ) من بگذارید؛ ( تبادل لینک هوشمند ) من ادرس وبلاگ من را در وبلاگ یا سایت شما برسی میکند اگر ادرس من موجود باشد ( تبادل لینک هوشمند ) ادرس شما را در وبلاگ من بطور اتوماتیک قرار میگذارد. امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ سیرجانی ها سپری کنید .
تصاویر بازیگران
آلبوم هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون
تصاویری جدید از آلبوم هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون تاریخچـه هفـت سیـن از گذشتـه تا به امـروز طراحی پوستر سطح (متوسط) چگونه میتوان یک لوگوی حرفه ای و تاثیر گذار ساخت؟ آموزش افکت نور در فتوشاپ آموزش افکت glow در فتوشاپ ساخت بافت ترک خورده روی پوست) در فتوشاپ طراحی شکلک خندان یاهو در فتوشاپ طریقه استفاده از براشها در فتوشاپ آموزش طراحی سیب بانك استایل و فتوشاپ دو راه برای استفاده از حالت Perspective تبدیل عکس به یک نقاشی واقعی لک بی لک ! rgb یا cmyk ؟ شگردی برای وضوح بیشتر تصویر نکته ای برای لیتوگرافها : قلم مویی خاص : تنظیم میزان و حالت سایه : این فونت حالت ضخیم و ایتالیک ندارد ، چه کنم ؟ جستجو و جایگزینی ایجاد دقیق کادر در متن : غلط گیر خودکار : تبدیل متن تایپ شده به یک پاراگراف :
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان✓☂★★ سیرجانی ها ★★☂و آدرس amin2010.LoxBlog.comینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان